Narrow your search
Listing 1 - 10 of 22 << page
of 3
>>
Sort by

Film
Intrss Vrbrdnd Lzn : interesse verbredend lezen : achtergrondkennis opbouwen via een 5-stappen aanpak
Authors: ---
ISBN: 9789074233781 Year: 2008 Publisher: Vlissingen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Intrss Vrbrdnd Lzn : interesse verbredend lezen : achtergrondkennis opbouwen via een 5-stappen aanpak
Authors: ---
ISBN: 9789074233781 Year: 2008 Publisher: Vlissingen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De impact van leren zichtbaar maken : het bewijs in kaart gebracht
Authors: --- ---
Year: 2014 Publisher: Sint-Niklaas Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
The kinesthetic classroom : teaching and learning through movement
Authors: --- ---
ISBN: 9781412979542 Year: 2010 Publisher: California Corwin

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kinderen slimmer maken : een pleidooi om de verschillen te verkleinen
Author:
ISBN: 9789490120535 Year: 2023 Publisher: Culemborg Phronese

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wie zou er niet slimmer willen worden? Welke ouders willen dat niet voor hun kind? Welke leraar wil dat niet voor diens leerlingen?Voor David Didau leken de antwoorden op deze vragen voor de hand liggend. Maar toen hij onderzoek begon te doen naar het onderwerp intelligentie kwam hij erachter dat de meeste mensen zich ongemakkelijk voelen bij het idee om de intelligentie van kinderen te meten en te verbeteren.Maar dat ongemak is onterecht, betoogt Didau in dit boek, dat leunt op waardevolle inzichten uit de psychologie, sociologie, filosofie en cognitieve wetenschap. Intelligentie is minder aangeboren dan vaak wordt aangenomen, en de omgeving doet ertoe, met name voor kinderen uit kansarme milieus - die niet alleen meer te winnen hebben, maar ook meer kunnen winnen als volwassenen zich inspannen om ze slimmer te maken.In dit boek schetst Didau talrijke inzichten over hoe onderwijsgevenden en schoolleiders de school en het curriculum kennisrijker kunnen inrichten. Zijn hoop is dat de meest prikkelende vraag: 'Kan ik hier kinderen slimmer mee maken'? bij de lezer zal blijven resoneren.David Didau is voormalig docent Engels en woonachtig in het Verenigd Koninkrijk. Hij is auteur van verschillende boeken over onderwijs, en een prominente en provocatieve stem op sociale media. Tegenwoordigis hij fulltime schrijver, spreker en adviseur. Zijn blog, The Learning Spy, is een van de meest invloedrijke blogs. In het Nederlands verscheen eerder zijn boek Psychologie in de klas. https://www.vrijeboeken.com/titel/9789490120535-kinderen-slimmer-maken.html


Book
Benut het leerpotentieel van alle leerlingen : over het effect van hoge verwachtingen in het onderwijs
Author:
ISBN: 9789463173582 9463173587 Year: 2023 Publisher: Dordrecht Instondo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Te veel leerlingen blijven achter op school, doordat hun leerpotentieel niet (volledig) wordt benut. Deze verspilling van talent en intelligentie kunnen we tegengaan. Onderwijsdeskundigen zeggen het allang: leerlingen benutten hun leerpotentieel wanneer leraren en ouders hoge positieve verwachtingen van hen hebben. Daarnaast zorgt dit voor een positief effect op hun welbevinden, motivatie en op diverse gedragsaspecten. Hoe ziet onderwijs dat gegeven wordt vanuit hoge verwachtingen eruit in de praktijk? Hoe vormen leraren (hoge en lage) verwachtingen van leerlingen? En welke pedagogische en didactische handelingen leiden tot de benutting van het volledige leerpotentieel van alle leerlingen? In dit boek worden de lezers aan de hand van voorbeelden uit de onderwijspraktijk en wetenschappelijk onderzoek (evidence-informed) inzichten geboden. Iedereen in het onderwijs kan hiermee praktisch aan de slag. Dit boek daagt uit tot ander leerkrachtgedrag (wijze van doen). Maar ook tot het kritisch kijken naar hoe verwachtingen worden gevormd en hoe je die kunt bijstellen (wijze van denken/mindset). Zo leer je hoe je alle leerlingen kunt helpen hun volledige leerpotentieel te benutten. Daarnaast schenken we aandacht aan hoe ouders onderwijsondersteunend gedrag bij hun kind kunnen inzetten vanuit hoge positieve verwachtingen.https://www.instondoboeken.nl/101-360_Benut-het-leerpotentieel-van-alle-leerlingen


Object
5 minuten bewegen
Publisher: Onderwijs Maak je Samen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Korte beweegactiviteiten om de energie en de concentratie te verhogen en het leervermogen van de kinderen te optimaliseren.Doel: Leraren en activiteitenbegeleiders inspiratie bieden ter bevordering van de toename van de energie, de concentratie en het optimaliseren van het leervermogen van kinderen. Het beleven van plezier en het samen uitvoeren van een activiteit staat centraal.Bron: https://www.onderwijsmaakjesamen.nl/category/dossiers/5-minutenreeks/


Dissertation
Vaardig Goed in je vel ... : invloed van sociaal-emotionele vaardigheden op onderwijsachterstand
Author:
Year: 2007 Publisher: Gent Arteveldehogeschool, Opleiding Sociaal Werk

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Motivatie in het huisonderwijs van de gemeenschapsinstelling De Zande : 1/2 : hoe kan de band tussen de algemene vakken (wiskunde, MAVO) en de praktijkvakken (bio-esthetiek, haartooi, verzorging-voeding, kantoor/verkoop, hout, bouw en schilderen) worden versterkt in functie van een grotere motivatie en leerwinst bij jongeren?
Authors: --- --- ---
Year: 2016 Publisher: Gent Arteveldehogeschool Campus Kattenberg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Motivatie in het huisonderwijs van de gemeenschapsinstelling De Zande : 2/2 : hoe kan de band tussen de algemene vakken (wiskunde, MAVO) en de praktijkvakken (bio-esthetiek, haartooi, verzorging-voeding, kantoor/verkoop, hout, bouw en schilderen) worden versterkt in functie van een grotere motivatie en leerwinst bij jongeren? : bijlage
Authors: --- --- ---
Year: 2016 Publisher: Gent Arteveldehogeschool Campus Kattenberg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 22 << page
of 3
>>
Sort by