Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Lezen --- Wereldoriëntatie --- Leerprestatie --- Onderwijsvernieuwing --- Didactische werkvorm
Choose an application
Lezen --- Wereldoriëntatie --- Leerprestatie --- Onderwijsvernieuwing --- Didactische werkvorm
Choose an application
Leren leren --- Leerproces --- Leerprestatie --- Didactisch principe
Choose an application
Leerpsychologie --- Leerstijl --- Beweging --- Klassenmanagement --- Motivatie --- Leerprestatie --- Bewegend leren
Choose an application
Wie zou er niet slimmer willen worden? Welke ouders willen dat niet voor hun kind? Welke leraar wil dat niet voor diens leerlingen?Voor David Didau leken de antwoorden op deze vragen voor de hand liggend. Maar toen hij onderzoek begon te doen naar het onderwerp intelligentie kwam hij erachter dat de meeste mensen zich ongemakkelijk voelen bij het idee om de intelligentie van kinderen te meten en te verbeteren.Maar dat ongemak is onterecht, betoogt Didau in dit boek, dat leunt op waardevolle inzichten uit de psychologie, sociologie, filosofie en cognitieve wetenschap. Intelligentie is minder aangeboren dan vaak wordt aangenomen, en de omgeving doet ertoe, met name voor kinderen uit kansarme milieus - die niet alleen meer te winnen hebben, maar ook meer kunnen winnen als volwassenen zich inspannen om ze slimmer te maken.In dit boek schetst Didau talrijke inzichten over hoe onderwijsgevenden en schoolleiders de school en het curriculum kennisrijker kunnen inrichten. Zijn hoop is dat de meest prikkelende vraag: 'Kan ik hier kinderen slimmer mee maken'? bij de lezer zal blijven resoneren.David Didau is voormalig docent Engels en woonachtig in het Verenigd Koninkrijk. Hij is auteur van verschillende boeken over onderwijs, en een prominente en provocatieve stem op sociale media. Tegenwoordigis hij fulltime schrijver, spreker en adviseur. Zijn blog, The Learning Spy, is een van de meest invloedrijke blogs. In het Nederlands verscheen eerder zijn boek Psychologie in de klas. https://www.vrijeboeken.com/titel/9789490120535-kinderen-slimmer-maken.html
Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- leraren-leerling relatie --- Intelligentie --- Leerprestatie --- Onderwijspsychologie --- Gelijke onderwijskansen
Choose an application
Te veel leerlingen blijven achter op school, doordat hun leerpotentieel niet (volledig) wordt benut. Deze verspilling van talent en intelligentie kunnen we tegengaan. Onderwijsdeskundigen zeggen het allang: leerlingen benutten hun leerpotentieel wanneer leraren en ouders hoge positieve verwachtingen van hen hebben. Daarnaast zorgt dit voor een positief effect op hun welbevinden, motivatie en op diverse gedragsaspecten. Hoe ziet onderwijs dat gegeven wordt vanuit hoge verwachtingen eruit in de praktijk? Hoe vormen leraren (hoge en lage) verwachtingen van leerlingen? En welke pedagogische en didactische handelingen leiden tot de benutting van het volledige leerpotentieel van alle leerlingen? In dit boek worden de lezers aan de hand van voorbeelden uit de onderwijspraktijk en wetenschappelijk onderzoek (evidence-informed) inzichten geboden. Iedereen in het onderwijs kan hiermee praktisch aan de slag. Dit boek daagt uit tot ander leerkrachtgedrag (wijze van doen). Maar ook tot het kritisch kijken naar hoe verwachtingen worden gevormd en hoe je die kunt bijstellen (wijze van denken/mindset). Zo leer je hoe je alle leerlingen kunt helpen hun volledige leerpotentieel te benutten. Daarnaast schenken we aandacht aan hoe ouders onderwijsondersteunend gedrag bij hun kind kunnen inzetten vanuit hoge positieve verwachtingen.https://www.instondoboeken.nl/101-360_Benut-het-leerpotentieel-van-alle-leerlingen
Onderwijsstijl --- Leerlingbegeleiding --- Kwaliteitszorg --- Professionele houding --- Leerprestatie --- Praktijkvoorbeeld --- Onderzoek (wetenschap) --- Verwachting --- Gedragsverandering --- Ouders
Choose an application
Korte beweegactiviteiten om de energie en de concentratie te verhogen en het leervermogen van de kinderen te optimaliseren.Doel: Leraren en activiteitenbegeleiders inspiratie bieden ter bevordering van de toename van de energie, de concentratie en het optimaliseren van het leervermogen van kinderen. Het beleven van plezier en het samen uitvoeren van een activiteit staat centraal.Bron: https://www.onderwijsmaakjesamen.nl/category/dossiers/5-minutenreeks/
Bewegingsspel --- Bewegingsopvoeding --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Tussendoortje (werkvorm) --- Basisonderwijs --- Concentratie --- Leerprestatie --- Didactische werkvorm --- Werkvorm --- Beweging
Choose an application
Persoon met een migratieachtergrond --- Onderwijsachterstand --- Sociaal-emotioneel probleem --- Leerprestatie --- Portugal --- SYW --- Internationale stage : Portugal
Choose an application
Pedagogiek --- Thuisonderwijs --- Motivatie --- Leerprestatie --- Jeugdinstelling --- Haartooi --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- Pedagogische wetenschappen --- h.o.
Choose an application
Pedagogiek --- Thuisonderwijs --- Motivatie --- Leerprestatie --- Jeugdinstelling --- Haartooi --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- Pedagogische wetenschappen --- h.o.
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|